Інформація ВАТ “Тернопільобленерго” про проведення відкритого обговорення проекту перегляду структур та рівнів тарифів

ВАТ “Тернопільобленерго” на виконання постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг № 866 від 30.06.2017 «Про затвердження Порядку проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» з метою проведення відкритого обговорення оприлюднює проект тарифів на передачу (розподіл) електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та на постачання електричної енергії за регульованим тарифом у зв’язку з запланованим черговим переглядом рівня тарифів на 2018 рік.

Пропозиції та зауваження до Проекту перегляду структур та рівнів тарифів просимо надавати до 21 серпня 2017 року (включно):

 

- у письмовому вигляді на адресу: ВАТ “Тернопільобленерго”, вул.Енергетична, 2, м.Тернопіль, 46010
- електронним листом на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Пропозиції та зауваження до проекту перегляду структур та рівнів тарифів повинні бути надані у зазначений вище термін та супроводжуватись обґрунтуванням та контактними даними для здійснення зворотного зв’язку.

Анонімні пропозиції та зауваження розгляду не підлягають.

Засідання комісії з опрацювання наданих пропозицій, які надійшли  у період відкритого обговорення, заплановано на  22 серпня 2017 року.

Результати засідання  будуть оформлені протоколом  та оприлюднені на офіційному веб-сайті ВАТ “Тернопільобленерго”.

Обгрунтування щодо необхідності  перегляду структур і рівнів тарифів

В електроенергетиці країни ми маємо кілька серйозних нововведень.

На даний час Національною комісією, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг, затверджено пакет нормативних документів щодо впровадження та застосування стимулюючого регулювання для обленерго.

Діюча нині система тарифоутворення  умовно називається «Витрати плюс», тобто при формуванні доходу на наступний рік до уваги приймаються фактичні витрати попереднього року, які індексуються на плановий індекс зростання цін виробників промислової продукції чи індекс інфляції. При цьому тариф для обленерго переглядається щороку.  Ця система недосконала з багатьох причин. Найвідчутнішим є те, що всі компанії без винятку відчувають брак коштів для реконструкції і розвитку електромереж, термін експлуатації яких становить зазвичай 50-60 років, а знос понад 75%.

Стан мереж та енергетичного обладнання, необхідність в додатковій потужності для споживачів електричної енергії вимагають значних інвестицій, які можуть бути залучені лише за зміни  моделі  отримання доходу енергетичних підприємств .

В пошуку шляхів для збільшення інвестицій і було прийнято рішення про впровадження стимулюючого регулювання,  відомого ще  як RAB-регулювання (регульована база інвестованого капіталу) .

В нових умовах тарифи будуть розраховуватись не на рік, а на регуляторний період. Перший регуляторний період – 3 роки, наступні – 5 років. Енергопостачальники будуть зацікавлені в тому, щоб інвестувати кошти у розвиток мереж та сервісне обслуговування , тому якість енергозабезпечення та обслуговування споживачів зросте.

 

Перевагами цієї моделі є:

для споживачів

- підвищення якості (надійності) послуг з енергопостачання

- зниження темпів зростання тарифів на електричну енергії

 

для економіки України

- створення привабливого інвестиційного клімату для залучення приватних інвестицій з метою модернізації інфраструктури електроенергетичної галузі

- зниження інфляційного впливу галузі.

 

З 1.08.2018 р.ВАТ «Тернопільобленерго» планує перейти на стимулююче регулювання. При цьому усі витрати залишаються такими, як і при існуючій моделі тарифоутворення.  Але значно зростає обсяг інвестицій  та обсяг капітальних ремонтів в електричних мереж.  Ці кошти будуть скеровані на реалізацію заходів, спрямованих на будівництво і модернізацію електричних мереж, що дасть можливість відчутно покращити надійність електропостачання споживачів Тернопільської області.

Так, існуюча модель дає можливість інвестувати в розвиток електромереж області  66 млн.грн. на рік , а  при переході на стимулююче регулювання обсяг інвестицій зростає до 567 млн грн. в перший рік , тобто в 10 разів.

При переході ВАТ “Тернопільобленерго” з 01.01.2018 року на стимулююче регулювання тарифи становитимуть:

 

на передачу електричної енергії:

для I класу 91,62 грн./МВт.год.,

для IІ класу 1091,10 грн./МВт.год.

на постачання електричної енергії:

для I групи 10,55 грн./МВт.год.

для ІI групи  52,77 грн./МВт.год.

 

Розрахунки тарифів проведено відповідно до постанови НКРЕ від 26.07.2013р. №1030 «Про затвердження Процедури встановлення тарифів для ліцензіатів з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та/або з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами у разі застосування стимулюючого регулювання».

 

У випадку застосування існуючої моделі тарифутворення капітальні інвестиції залишаються незмінними.

 

Тарифи  ВАТ “Тернопільобленерго” на 2018 рік за діючою системою тарифоутворення тарифи становитимуть:

 

на передачу електричної енергії:

для I класу 90,03 грн./МВт.год.,

для IІ класу  452,90 грн./МВт.год.

на постачання електричної енергії:

для I групи 15,29 грн./МВт.год.

для ІI групи 76,44 грн./МВт.год.

 

 

Розрахунки тарифів проведено згідно Процедури встановлення або перегляду тарифів для ліцензіатів з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та з постачання електроенергії за регульованим тарифом, затвердженої Національною комісією регулювання електроенергетики України від 1 серпня 2001 року №801 (зі змінами та доповненнями).

 

 

 


 

Завантажити протокол



Офіційний веб-сайт Міністерства енергетики та вугільної промисловості України

Офіційний веб-сайт Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг